Tips, trucs en opinies over ontwikkelingen in communicatie, marketing en sales.

Wat is ‘branding’?

branding

Branding is overal. Merken zijn overal. Je moet er niet gek van op kijken als je dagelijks met veel merken wordt geconfronteerd. Het maken, positioneren en onderhouden van merken noemt men ook wel ‘branding’. Als ik met een klant aan een traject begin om een nieuw merk op te bouwen, dan zeggen ze vaak: ik […]

Nieuwe privacy wetgeving: Het belang van relevantie in je marketing neemt toe.

privacy wetgeving

Want: er komt nieuwe privacywetgeving aan De aanstaande veranderingen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WPB) hebben gevolgen voor iedereen, of uw organisatie nou behoort tot het bedrijfsleven of tot de overheidsinstanties. De Europese commissie kondigde veranderingen aan onder de titel: General Data Protection Regulation (GDPR). De nieuwe wetgeving rondom privacy is vanaf 25 mei 2018 […]

Creativiteit, hoe bereik je dat?

creativiteit en marketing

Creatieve inspiratie is als een vlinder: Het is mooi van een afstand, maar bestaat uit allerlei rare en breekbare lichaamsdelen als je het van dichtbij bekijkt. En ook die vlinder is ooit als een cocon begonnen. Als een probleem, als een uitdaging of als een doel. Dus hoe kom je dan bewust uit die cocon?

Hartveroverende marketing is… je klant centraal stellen

marketing hartveroverend

Met mijn bureau in communicatie en marketing 4COMMA heb ik als missie dat ik mijn klanten graag help het hart van hun klanten te veroveren. Belangrijk daarin vind ik om te ‘luisteren’ en je te verplaatsen in de klant en zijn of haar wereld. En dan vind ik het ook inspirerend om eens een voorbeeld te geven zodra je er eentje tegenkomt. Dit is zo’n voorbeeld. Een kinderlijk eenvoudig maar prachtig voorbeeld van een bedrijf dat zich heeft verplaatst in haar klant.

Nieuwe wetten en realiteiten in sales & marketing

sales en marketing veranderingen

“De grootste fout die ik zie met marketing is bedrijven die te veel praten over hun eigen producten en diensten.”: David Meerman Scott. Auteur van 7 boeken over sales & marketing: David Meerman Scott. Hij was de openingsspreker op het Content2Conversion congres in Scottsdale, USA (februari dit jaar) en daagde het publiek uit met de woorden: “B-to-B hoeft niet hetzelfde te zijn als Be to Boring”.